יום שלישי, 13 באפריל 2010

הבוקר בדרך לקפה הצצתי מחלון הרכבת וראיתי עננות מפוארת בשמים.. עננים אחרי פסח זה יותר מסתם עננים בחורף, עננים אחרי החמסינים המתעתעים של האביב זה כמו לשמוע שיר שאוהבים ברדיו, זה הרבה יותר. אנחנו אוהבים חורף וממאנים להפרד וכשראיתי את העננים רציתי מנה של חורף, רציתי קצת להשאיר אותו פה, רק קצת כי גם בקיץ כיף.
בדרך לקפה עברתי לקנות דגים טריים.
קניתי מוסר ים מבריק עיניים, מתוח עור, ביקשתי ממנו סליחה ונכנסתי למטבח. אחרי התדיינות קצרצרה וחילופי רשמים ממזג האויר ידענו שהוא יוגש עם ריזוטו חורפי ומנחם.
תומר הכין ציר דגים משלל שורשים טריים, אידרות הדגים, יין לבן ותבלינים טריים ויבשים.. נזכרנו במרק הדגים שרץ כאן בחורף - חלום, חלום.
המשכנו לריזוטו בצלצלים - (כרשה ושאלוט) ומנגולד.

מנגולד זוכה לכבוד גדול אצלנו במטבח, הוא מככב בהרבה מנות - קיש, פסטות, מרקים, יש לו טעם מצוין כשהוא פוגש חמאה על המחבת או ככה בפסטה אולי אוליו הוא תמיד מלטף ועושה לחייך.
בכל מקרה הכנסנו קצת סלק לתנור עם חמאה, סוכר חום וטימין שלא יהיה משעמם על הצלחת, לא לפני שהרתחנו אותו בסיר עם מים מעט חומץ וסוכר.
הדגים הוגשו כנתחי פילטים עסיסיים צרובים על מחבת עם מעט שמן זית מונחים על ריזוטו בצלצלים ומנגולד עם פלחי סלק צלויים בתנור ושעועית ירוקה מוקפצת קלות בשמן זית ומלח ים.
.
.

יש ואנחנו מצליחים לשים את ידנו על חציל בלאדי. החציל הבלאדי הגבר הזה טעים כל כך ויש לו גם צורה שונה מהחציל הרגיל- הוא בצורת מניפה קצת פחוס - חציל בלאדי גדל בחוץ בשמש כמו פעם, כמו החצילים החלוצים שהקימו את המדינה, תן לו שמש תן לעבוד קשה-- בתמורה הוא מפרגן בבשר חמאתי וטעים לאין שיעור מהחציל החממתי. אז כשיש כזה אנחנו קונים הרבה ומיד זורקים אותו על האש - אש גלויה בלי תיווכים ועכבות והוא מצידו מתמסר מיד, כאילו כל יעודו בעולם, כל משאת נפשו ותקוותיו מתגשמים ברגע זה.
המנה המתבקשת הראשונה בה יושבים החציל שקולף, טחינה, שמן זית, לימון, מלח ים וזרעי עגבניה יחדיו היא - חציל בלאדי -מנה מלאה פשטות, שמש וישראל. אין הרבה לטעות הכל קורה כשהשמן זית הוא שמן זית, כשהטחינה טחינה - אגב, אנחנו מוסיפים לה רק מים - כשהמלח מלח והחציל...בלאדי.
.
.
.
.
את הפסטה שלנו אנחנו עושים בעצמנו:
במיקסר עם וו לישה-
1/2 ק"ג קמח פסטה של שטיבל
1/2 ק"ג קמח לבן
1/4 כוס שמן זית
1 כף מלח
2 ביצים אורגניות
400 מ"ל מים (ניתן להחליף במיץ סלק סחוט/גזר/מנגולד לקבלת פסטה צבעונית ושמחה)
לתת לישה טובה של איזה 5 דק'
הבצק יבש וקשה? יופי לעטוף בנילון נצמד לשעתיים מקרר
הבצק לח ונוזלי משהו? להוסיף בעדינות קמח לבן עד לקבלת בצק יבש ולא מתפשר, בכל מקרה עדיף להתחיל ללא הנוזלים ולהוסיף אותם לאט - להרגיש את הבצק.
היום התפנקנו ברביולי חציל וגבינת עיזים שהשתכשך במחבת עם חמאת עגבניות ונגיעה לה של טימין.








.
.
.









.
.
.



הספיישלים של היום:
-פילה מוסר ים על ריזוטו בצלצלים ומנגולד בליווי סלק צלוי ושעועית ירוקה
-חציל בלאדי
-רביולי חציל וגבינת עיזים

5 תגובות:

  1. אהובים יקרים, זאת אומנות שעושים באהבה. אוהבים אתכם. אתם תמיד טעימים לנו. מקווים לטעום אתכם בקרוב. כל משפחת השדה.

    השבמחק
  2. This is torture seeing all this yummy food and not able to taste it
    Do you feel like opening Anona in Boston ?
    we need real food here
    We love you guys !!!!

    השבמחק
  3. רן, לא יעזור, היום אני לא אגיע לאכול את זה!

    השבמחק
  4. אוהבים אתכם! מה היינו עושים ללא "קפה שישי"
    באנונה?! אין לכם מתחרים!!! אדי ומיכל ווסר

    השבמחק