יום ראשון, 11 ביולי 2010

ניוקי



חם. חם ודביק..אוגוסטוס. החבר בצמד יוליוס-אוגוסטוס שכל כך מפתיעים אותנו כל פעם מחדש. תמיד נראה שפעם פעם, לפני שנה בערך לא היה כל כך חם ותמיד נראה שהשנה המדוזות הגיעו ממש מוקדם והחופש הגדול הזה נראה לנו מוגזם למען השם, כי "מה כבר הם צריכים חדשיים חופש ועוד אח"כ החגים ויש להם שוב חופש". וחם בערב ואבטיחים ו-80 מקלחות ביום, ולהכנס לאוטו בצהריים.... ואז, פתאום, בבת אחת נהיה קצת קריר בערבים ו.."שים עליך משהו ארוך כי נהייה קריר בערבים...", דורות על גבי דורות של אמהות חזרו על המנטרה, ואז קניות לחגים וסתיו וחורף ו"..יא אללה איזה חורף יבש, יותר גרוע משנה שעברה..את זוכרת את החורף של 91'..? זה היה חורף.. "והנה איזו שמש נעימה של אביב והופס......מדוזות?!?!? כל כך מוקדם? לא להאמין.. ונגמרה שנה ו"...מה הם צריכים חדשיים חופש למען השם....?" ואוףף...הכל כל כך מתוכנן לנו וקבוע לנו וחוזר על עצמו לנו, ונשאר רק להשען אחורה ולהבין שחוץ מלהנות מהחיים הקטנטןפיצפונים שלנו, אין הרבה מה לעשות מה שהיה הוא שיהיה. או אניצ'ה כמו שאומרים בויפסנאית...
המטבח של אנונה הוא מטבח צנוע מטבעו. הוא קטן כל כך וביתי כל כך ומנוצל עד אחרון המילימטרים כל כך שלא נותרה לו ברירה אלא להיות מטבח שמח (בחלקו). אחד המשפטים השגורים יותר בפי הלקוחות החדשים הוא -"..מה מפה אתם מוציאים הכל..?" אכן מטבחון. חדוות העשיה היא הסוד. כל רולדת שמרים שנכנסת לתנור נותנת קריצה שניה לפני שדלת התנור נסגרת, הניוקי יוצא מהרותחין וקופץ למחבת כאילו אין מקום בעולם כולו שהוא רוצה להיות בו מלבד המחבת עם רוטב חמאת עגבניות הזה, וכשאנחנו מתקרבים קרוב קרוב למכונת הפסטה הידנית (!) יש לומר, אפשר לשמוע ציחקוקים באיטלקית ואיזו מאמא זקנה שקוראת קריאות עידוד. כשענת ממלאת את הרביולי חציל וגבינת עיזים, אחד אחד כל כך יפים וחטובים וכשתומר מוציא טארט תאנים עם קרם שקדים וכשהבר מלא בכל היופי הזה שנעשה מתוך הקפדה ויצרתיות, מתוך אהבה ושמחה גדולה אנחנו מרגישים כמו מתוך סיפור על משפחה קטנה וגאה שמפעילה בית קפה קטן, אי שם במדינה קטנה, בעיר דרומית ליד הים שנקראת אשקלון.



מתכון הניוקי המקסים הזה מוותר על אפיית ויבוש התפו"אים בתנור לטובת בישול. נשמע גם לנו מופרך בתחילה אך להפתעתינו/שמחתינו גילינו כי אכן זו מיני מהפכה משמחת שמקצרת את התהליך ומוציאה ניוקי מקסימים בעלי מרקם מפתיע ואיכותי. דבר נוסף ומועיל לא פחות במטבח הוא ממחה תפו"א, או בשמו המוכר יותר - כמו כותש שום רק לתפוחי אדמה כזה - הוא מחליף בקלות את המולי המסורבל משהו, עולה בערך 40 ש"ח ועושה כיף גדול במטבח, הכלים בששת ממש שמחו כשהוא הגיע. גבר אמיתי.

והרי הוא לפניכם:


1 ק"ג פירה חלק מתפוחי אדמה מבושלים- כמו שאמרנו עם מועך התפודים הנפלא או מולי - לעולם לא מעבד מזון ... 400 גר' קמח לבן 4 חלמונים חופן נדיב באמת של פרמז'ן מגורדת באזור 50 גר' שתי כפיות מלח ואפשר קצת אגוזינו מוסקטינו.

ליצור בצק אחיד ולהכניס למקרר לשעה בערך.







ליצור נחשים ומהם לחרוץ ניוקי'ס חמדמודים ושמנמנים. ניתן לזרוק אותם ישר לסיר ואפשר אפילו להקפיא. אם מקפיאים כדאי להניח אותם על מגש מקומח טוב טוב ולהכניס למקפיא.

אחרי שעה בערך כשהם קשים וחד משמעיים ניתן להכניס לקופסא ביחד, מפוזרים ומאושרים ללא חשש של הידבקות.



מקסימים מקסימים, במרקם הנכון, לא מתפרקים כיף לא נורמלי.
בהצלחה :-)

תגובה 1:

  1. כל מילה אמת!!!!
    מטבח קטן אבל כל כך גדול....כל מנה מוקפדת ,ומשובחת.המון אהבה יש שם.....

    השבמחק